Bakken!!

I tisdags så var jag på Bakken, det är ett tivoli som finns i Danmark för dom som inte vet om det. Jag var där med min klass typ det var en belöning för oss som hade skötts oss i skolan. Dom som inte fick följa med var några från vår klass, det var för att dom inte hade skötts sig, dåligt beteende kan man säga.
Vi samlades kl 08.15 utanför skolan, tog bussen till stationen,sen till Helsingborg.Där kollade vi lite runt och sedan tog vi båtten till Danmark.Vi kom fram till en stad kommer inte ihåg vad den hette och sen fick vi ta igen tågen till en annan stad. Jätte jobbigt men sen kom vi äntligen fram klockan var 14.00 och det är då Baken öppnas. vi fick en kupong eller biljet på vilka ställen man kunde äta bara en gång. och så fick vi åk band.

Jag är sån person som är skit rädd att åka farliga karuseller och blir direkt spy färdig. Medan min kompis Claudia är inte rädd och inte spy färdig, hon tvingade mig att åka nästan alla karuseller som fanns där. speciellt en som åkte upp i luften och snurrade dig upp och ner, fram och tillbaka och då trodde jag verkligen att jag skulle flyga av eller spy  i luften. jag skrek som en jävla galning det det brukar jag inte göra, medan Claudia skrattar och har det roligt. När jag gick av från karusellen var jag genom blött av all rädsla och var redo att spy. Jag var hela dagen snurrig och ville spy , jag klagade dessutom hela tiden att ville spy och Claudia orkade inte med mig. Vad ska man säga jag gillar att klaga haha!!!
vi åkte bilana där borta och jag kan verkligen köra jätte bra, men när jag körde så anföll alla mig helt plötsligt och det brukar aldrig hända. Alla kom från olika håll fram,bak,vänster,höger och så hade jag förväntat mig att dom skulle komma flygande eller krypa upp under jorden haha!!.
Den var inte ens kul jag var den enda som led där borta, medan Claudia ingen anföll henne fan!!
Jag berättade för henne vad som hade hänt och vet nu vad hon sa till mig??
det är för du inte kan köra, jag började skratta sedan fick jag en allvarlig fejs. Sedan sa jag jaha så jag kan inte köra vi får se, jag ska åka med dig den här gången och du får bedöma om jag kan köra eller inte.
Hon sa ok, är vi satte oss i bilarna tog den inte ens 10 sekunder när alla anföll oss. Där ser vi också plötsligt han som arbetar där ser sig i en av bilarna och jagar oss. När åk turen var klar så skrattade jag och sa ser du vem är det som inte kan köra, jag hade dessutom ont i hela ryggen och armen var helt röd. Fick fan fysiska skador :X
så jag och Claudia gick till en restaurang. Jag fick diskutera med dom jobba där för att fråga vad det var för kött dom serverar.det tåg en jävla lång tid för att vi fattade inte varandra. då fick jag säga mycket långsamare.** Vaddd ärr dett för köttt nii serverarrrr**.då fatta hon och hon frågade sin chef han sa att det är oxkött jag bara okej.
Det var den godaste hamburgare jag hade någonsin ätit, speciellt pomfriten det var så saftigt ahhhg jävligt gått.
Jag och Claudia köpte mycket god saker och klockan 18.30 åkte vi hem. Glömde säga att det regna hela tiden när vi åkte karusellerna så hela jag var genom blött. Så jag tänkte ta glass på väg hem för att det är många som säger när det är kallt äter man eller dricker man kallt. Och det hjälpte faktiskt, Nu tog vi tågen till Köpenhamn och byte igen tåg sedan tog vi bussen hem. När jag kom hem mådde jag inte bra av karusellerna men ändå tog jag en varm bad och åt mat inann jag la mig.
En sak ska ni veta JAG HATAR KARUSELLER !!!

                                                   CAOOOOOOO!!!!!!
Kommentarer
Postat av: Alisa

hahaha fysiska skador!



Omg va roligt det låter, ni verkat ha haft det roligt där borta :):)



glad att du är tillbaka och bloggar

2009-06-11 @ 01:49:30
URL: http://alisabegovic.blogg.se/
Postat av: Alexandresen

det hetter annars Bakken ;)

2009-06-11 @ 06:04:38
URL: http://alexandresen.blogg.se/
Postat av: Alexandresen

SV: Vsg.

2009-06-11 @ 17:06:24
URL: http://alexandresen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0